Csökkenő ABC Növekvő
Saját kiadványok

Ugray Tamás: Vadászatok

Ugray Tamás: Vadászatok

4200.- Ft

+ postaköltség


» További kiadványok

Kanada - British Columbia : Referenciák

Minden évben több csoportunk vadászik Brit Columbiában, Partnerünknél, aki évtizedek óta Kanadában él, eredetileg német állampolgár.

2010 (fekete medve vadászat): Csoportunk összesen 4 medvét ejtett el. A vadásznapok alatt megfigyelt medvék száma 5 és 33 között változott vadászonként. A 4 medve közül kettőt egy vendég ejtett el, akinek kivételes szerencséje is volt. A kisebbik, fekete színű medve 1,93 méteres és 120 kg volt, míg a nagyobbik minden várakozást felülmúlt: 2,18 méteres és kb. 200 kg-os. Barna színe miatt tényleg úgy nézett ki, mint egy "kis grizzly" medve. Partnerünk elmondása szerint - aki közel 20 éve vadásztat ezen a területen - ez a 2. vagy 3. legnagyobb méretű itt terítékre hozott feketemedve.

2012 (fekete medve vadászat): Két vendégünk vadászott Brit Columbiában, partnerünk új területén. Fejenként 2 medvét sikerült elejteniük. Elmondásuk szerint "német precizitás" jellemezte a vadászatot...

2012 (jávor vadászatok): Sajnos az őszi vadászataink várakozáson alul sikerültek, összesen 2 jávor és 1 havasi kecske került terítékre. Egyik vendégünk sikeres vadászatáról beszámolót küldött nekünk: "Egy újabb nagy álom valóra váltása miatt ültem repülőre 2012.09.21-én. Úti célom Kanada Brit Columbia tartománya, Sustut Area volt. Mindezt Frankfurtból 10 órás repülőút után Vancouver, tovább Prince George-ba újabb másfél óra repülés, ott egy rövid éjszakai szállodai pihenő, majd 400 km kellemes autózást követően Smithers kis repülőteréről egy 10 személyes Cesna géppel háromnegyed órás úttal értem el. A Cesnán szerencsémre a pilóta mellett ülhettem, és élvezhettem, videózhattam, fotózhattam végig a gyönyörű tájat. Leszállópályánk a Sustut folyó fölötti köves területen volt kialakítva, s ettől nem messze egy szélesebb patakot átszelő úton volt a sátortáborunk. Igazi nomád vadásztábor Kanada vadonjában; tábori ágy, hálózsák, a sátorban fatüzeléses dobkályha, „fürdőszoba" a patakban, erdei pottyantós budi, és egy kis civilizáció: a dízel generátor termelte áram, gáztűzhely, ill. két quad. A napi program reggel 5 órai keléssel , reggelivel kezdődött, majd még pirkadat előtt gyalogosan, vagy quaddal indultunk különböző terület részekre, ahol vadászkísérőink a jávortehén bőgését utánozva próbálták a bikákat becsalni. Türelemtől, területtől függően a délelőtt folyamán esetleg még egy másik részen is próbálkoztunk, de dél-egy körül a táborba visszatértünk. Ott ebéd, majd egy kis pihenő, olvasás, beszélgetés, eső estén szárítkozás, fegyverápolás. Délután négy óra körül reményekkel telve ismét útra kelünk, vadászunk alkonyatig. A bőgés hangja 1-1.5 km-re hallatszik, így két-három órát is csendes várakozással kell eltölteni bízva, hogy a netán közelben járó bika meghallja, és méltóságteljes léptekkel, közben böffenő hangokat hallatva megjelenik. Várakozás közben a csodálatos táj és a változatos időjárásnak köszönhetően szinte percről percre változó színek nem engedik unatkozni a vadászt. (Több száz fényképpel tértem haza.) A csend fantasztikus. Olykor egy-egy holló vagy egy izgatott mókus riasztása, ritkán madárdal, de volt hogy két-háromszáz méterről farkas üvöltése törte csak meg. Első délelőtt a hívóhelyre való cserkelésnél egy katlanban kb. háromszáz méterre termetes fekete medve falatozását nézhettem végig, amit videón is sikerült megörökíteni. A további három napban az időnként eleredő eső, majd napsütés tette változatossá programunkat és a tájat. A negyedik nap délutánján a Sustut folyó túloldalára mentünk át, és már cserkelésünk elején friss jávor és farkas nyomokra bukkantunk. Biztató jelnek vettük, így nem messze egy újulatban összehordott száraz fenyőrönköknél elhelyezkedtünk és hívással próbálkoztunk. A szemerkélő eső is alábbhagyott már hat óra körül, majd Rai a kísérőm fél hét után intett, hogy még egy utolsót próbál hívni. A nagy csendet alig negyedóra múlva először halk, majd egyre erősödő böffenések, és a jávorbika közeledő mozgása törte meg. Amikor végre megpillantottam csodálattal és tisztelettel néztem ezt a hatalmas szép állatot, és látva agancsát leírhatatlan érzések lettek úrrá rajtam. Pillanatok alatt suhantak át agyamban, testemben azok a gondolatok, érzelmek amik nagy és tisztelt eleinket olvasva átéltem, vágytam, és most valóra válthatom mindezt. Velünk párhuzamosan haladt a bika kb. 100-110 méterre, s amikor tisztábban állt, útjára engedtem a 338.Win.Magnum golyóját. Jól hallatszott a becsapódás, kissé megingott, de lépett tovább. Rai is kiáltotta, de magamtól is ismételtem. A második lövés találata is jó volt,a bika tántorgott, egy sűrűbb fiatalosba lépett be, s hogy jobban lássam, amin eddig ültem farönkre álltam föl és próbáltam rálőni. Megbillentem, így a lövés célt tévesztett, de már nem is volt rá szükség, mert jól hallatszott amint a kis fákat zúzva, recsegések közepette összeesett a „JÁVOR BIKÁM". Boldogan és megilletődve léptem a bikához, magam helyeztem el az utolsó falatot a szájában és tettem seb töretet így tisztelve és búcsúzva tőle. ( Kísérőm nem volt jártas e tiszteletadásban.) Gyors fényképezkedés, mérés; egyik oldalon 11 a másikon 12 ág, legnagyobb terpesztés 52 inch! Nagyon-nagyon boldog vagyok, de alig van húsz percünk sötétedésig. Kizsigerelve hagyjuk ott a bikát, másnap jövünk érte. A táborban mindannyian velem örülnek, helyi viszonylatban igen jó trófeát mondhatok immár magaménak. A következő nap a közel hatszáz kilós állat táborba szállításával, feldolgozásával, és a trófea előkészítésével telik, s nem győzök betelni az agancs szépségével és a sikeres vadászatom örömömével. A következő nap végig esett, jól el is áztunk, nem győztünk szárítkozni. Éjjel a tábortól nem messze kirakott, korábban az egyik amerikai majd másnap egy norvég vadász által lőtt két fekete medve maradványai felől hosszasan a telihold fényénél farkasüvöltést hallgathattam. A reggeli indulásnál a leszállópálya felől újra hallatták hangjukat a farkasok, így Rai-vel gyorsan odasiettünk és megláttuk a reggeli párában hogy kb. kétszáz méterre felénk közelít egy jól megtermett farkas. Rai türelemre intett, had jöjjön közelebb, de kb. 20-30 m után hirtelen beváltott a bozótosba, így lövést sem tehettem rá. A további napokban már nem hallottuk, nem láttuk a farkasok jelenlétét, így sajnos kihasználatlan maradt a licencem. Fajdfélékre pedig azért nem sikerült vadásznom, pedig sokszor lett volna rá módom, mert a bérelt 0.22 puska csak hazaindulásunkkor érkezett meg a repülővel... Összességében 10 vadásznapon 5 vadász (2 amerikai, 2 norvég,1 magyar) terítéke: 2 jávorbika (45 inch, 52 inch) és 2 fekete medve. Boldog vagyok, hogy megadatott nekem ez a lehetőség és valóra válthattam egy újabb születésnapomon nagy álmain egyikét. Köszönet Attila, Zsófi a szervezésért, és hálás szívvel gondolok vadászkísérőmre, Rai -re aki mindent megtett e felejthetetlen vadászat sikeréért."

2013: „Alpine" tó környékén egyik vendégünk, lányával együtt itt hozta terítékre a javából való havasi kecskét. Az első nap mindjárt meghozta az eredményt. Ez később szerencsés dolognak bizonyult, hiszen az időjárás esős-havasra fordult, ami igen megnehezítette volna a további vadászatot. Sikerükhöz szívből gratulálunk! A Másik vendégünk is sikerrel járt és birtokba vehette a rég áhított vadat, a jávorszarvas bikát (White tó)!

2015. (tavaszi kísért fekete medve vadászat): Június elején szállt le gépünk - egy elég hosszú és fárasztó utazás végén - Prince George repülőterén. A vancouveri fegyver beléptetés rugalmatlan és hosszas procedúrája miatt hat főből álló csapatunk ketté szakadt. A 2:1-es kísérettel foglalt vadászat okán nem hozott mindenki puskát, csak páronként egy vadász, így hárman utaztunk fegyverrel, hárman pedig a nélkül. Mikor Vancouverben világossá vált, hogy a Prince George-i csatlakozást a "puskások" nem érik el, a csoport másik fele tovább utazott és rendben megérkezett. Mi, kik ott maradtunk, pedig végig türelmeskedtük a papírmunkát és a következő gép indulásáig fennmaradó 3 órát. De végül csak megérkeztünk és a következő reggel már egy asztalnál ültünk mindannyian.
Kanadai partnerünk hivatásos vadászai, pár szükséges holmi beszerzése után, betessékeltek minket a nagy amerikai terepjárókba és útnak indultunk a mintegy hét órányira fekvő Babine lake felé, ahol a vadászat zajlott. A hosszú út nagyjából kétharmadát végül rázós, köves erdei utakon tettük meg. Ezek után érthető, hogy táborunkat - egyszerű puritánsága ellenére - megkönnyebbült sóhajjal vettük birtokba. A vacsora végeztével pedig mindenki elhelyezkedett hálózsákjában és megpróbálta bepótolni az elmúlt napok alváshiányát.
Reggel 7 körül elfogyasztottuk a tojásból, szalonnából, kenyérből és híg, amerikai stílusú kávéból álló reggelinket, majd 8 óra tájt kettesével a kísérőink terepjáróiba ülve vadászni indultunk. A hat vadásznap folyamán ez végig így zajlott, napi rutinná vált, amit csak néha tört meg egy-egy horgász kirándulás.
Maga a vadászat jellemzően autós barkácsolás volt. A körülbelül 60.000 hektáros erdősült terület fakitermelő útjain jártunk és az elénk kerülő, út szélén szöszmötölő, vagy valamely oldalsó - még belátható - vágásban kóborló medvéket gyalog próbáltuk lőtávra belopni. Kanadában az autókról, vagy autóból lőni szigorúan tilos és ezt a szabályt, akár csak a többit, be is tartják.
Az én "párom", vagy inkább vadásztársam, Gábor az első nap délutánján egy izgalmas cserkelés végén igazán gyönyörű, majd két mázsás medvét hozott terítékre. Örömünk igen nagy volt, hiszen a teljesen fekete mackó pontosan olyan volt, mint amilyet barátom kívánt magának.
Második vadásznapunk estéjén pedig már négy szép baribál bőrére ittuk az áldomást!! Hiszen Feri bácsi, Ernő bácsi és Tibor is sikerrel járt. Ráadásul az újabb három medve közül az egyik szintén a 200 kilós tartományt kerülgette.
Ezek után, a fennmaradt négy napban a már sikeres vadászok horgászni jártak, illetve fantasztikusan finom ételek készítettek a Babine tóban fogott sebes- és szivárványos pisztrángokból. Volt ott sült pisztráng és halászlé is. És bizony meg kell mondani, ezek a finomságok nagyon üdítően dobták fel a tábori menza étlapját.
Bandi bácsi, ki még nem lőtte meg a medvéjét és én, pedig tovább vadásztunk. Nem is eredménytelenül, hiszen az utolsó előtti napra egy újabb komoly medve és egy szép farkas bundája is a sóba került. A hatodik, tehát utolsó vadásznap estéjén pedig meglett a hatodik fekete medve is.
Összességében nagyon elégedetten indultunk vissza Prince George-ba. Kettesével vadászva mindenki úgy számolt be az élményeiről, hogy a területen töltött hat nap alatt több mint 20 medvével találkoztak, ezek mellett pedig borjas jávorszarvas tehenek, hiúzok, hódok szinesítették a cserkeléseket.
Ezúton gratulálok mindenk kedves útitársamnak, kikben igaz vadászokat, jó embereket ismerhettem meg és köszönöm nekik, hogy megosztottuk ezeket a felejthetetlen élményeket! Hunkár András

Kanada - British Columbia jávor_01

Kanada - British Columbia jávor_01

Kanada - British Columbia jávor_02

Kanada - British Columbia jávor_02

Kanada - British Columbia jávor_03

Kanada - British Columbia jávor_03

Kanada - British Columbia jávor_04

Kanada - British Columbia jávor_04

Kanada - British Columbia jávor_05

Kanada - British Columbia jávor_05

Kanada - British Columbia jávor_06

Kanada - British Columbia jávor_06

Kanada - British Columbia jávor_07

Kanada - British Columbia jávor_07

Kanada - British Columbia jávor_08

Kanada - British Columbia jávor_08

Kanada - British Columbia jávor_09

Kanada - British Columbia jávor_09

Kanada - British Columbia jávor_10

Kanada - British Columbia jávor_10

Kanada - British Columbia jávor_11

Kanada - British Columbia jávor_11

Kanada - British Columbia jávor_12

Kanada - British Columbia jávor_12

Kanada - British Columbia karibu_01

Kanada - British Columbia karibu_01

Kanada - British Columbia karibu_02

Kanada - British Columbia karibu_02

Kanada - British Columbia karibu_03

Kanada - British Columbia karibu_03

Kanada - British Columbia karibu_04

Kanada - British Columbia karibu_04

Kanada - British Columbia karibu_05

Kanada - British Columbia karibu_05

Kanada - British Columbia karibu_06

Kanada - British Columbia karibu_06

Kanada - British Columbia karibu_07

Kanada - British Columbia karibu_07

Kanada - British Columbia karibu_08

Kanada - British Columbia karibu_08

Kanada - British Columbia karibu_09

Kanada - British Columbia karibu_09

Kanada - British Columbia karibu_10

Kanada - British Columbia karibu_10

Kanada - British Columbia karibu_11

Kanada - British Columbia karibu_11

Kanada - British Columbia grizzly_01

Kanada - British Columbia grizzly_01

Kanada - British Columbia grizzly_02

Kanada - British Columbia grizzly_02

Kanada - British Columbia grizzly_03

Kanada - British Columbia grizzly_03

Kanada - British Columbia havasi kecske_01

Kanada - British Columbia havasi kecske_01

Kanada - British Columbia havasi kecske_02

Kanada - British Columbia havasi kecske_02

Kanada - British Columbia havasi kecske_03

Kanada - British Columbia havasi kecske_03

Kanada - British Columbia havasi kecske_04

Kanada - British Columbia havasi kecske_04

Kanada - British Columbia havasi kecske_05

Kanada - British Columbia havasi kecske_05

Kanada - British Columbia havasi kecske & Stone kos

Kanada - British Columbia havasi kecske & Stone kos

Kanada - British Columbia Stone kos_01

Kanada - British Columbia Stone kos_01

Kanada - British Columbia Stone kos_02

Kanada - British Columbia Stone kos_02

Kanada - British Columbia farkas_01

Kanada - British Columbia farkas_01

Kanada - British Columbia farkas_02

Kanada - British Columbia farkas_02

Kanada - British Columbia farkas_03

Kanada - British Columbia farkas_03

Kanada - British Columbia farkas_04

Kanada - British Columbia farkas_04

Kanada - British Columbia farkas_05

Kanada - British Columbia farkas_05

Kanada - British Columbia farkas_06

Kanada - British Columbia farkas_06

További információk az országról:

Kérjük válasszon:

Kapcsolat

Kérdése van, vagy információra van szüksége?

E-mail: info@vadaszutak.hu

Ízelítő a galériából:

Kirgizisztán szállás Naryn (camp 02)_02

Kirgizisztán szállás Naryn (camp 02)_02

Mongólia Ulánbátor_02

Mongólia Ulánbátor_02

Kanada - British Columbia tájkép_07

Kanada - British Columbia tájkép_07

Botswana Okawango_09

Botswana Okawango_09