Csökkenő ABC Növekvő
Saját kiadványok

VADÁSZUTAK VII. - ÚJ!!

VADÁSZUTAK VII. - ÚJ!!

2990.- Ft

+ postaköltség


» További kiadványok

Nyitólap / Leírások / Mongólia / Vadászterület, szállás nyomtatás

Mongólia: Vadászterület, szállás

A legszebb vadászterületeket északnyugaton a Nyugati-, illetve a Magas-Altaj hegyvidékén találjuk, délnyugaton az Alacsony-Altaj vidékén a Góbi sivataggal bezárólag, valamint északon és északnyugaton Oroszország határa mentén a kiterjedt északi erdősávban.

Az északi erdősáv (erdős vadászterületek)

Ezek a területek Ulánbátortól körülbelül 2-300 kilométerre északkeletre, északra és északnyugatra vannak. A szállítás dzsippel történik.

Ez az országrész erdőkben gazdag, dombos vidék. Itt főként gyalogosan vadásznak, esetleg lovakkal. Ez a területrész kifejezetten a szibériai őzbak (legjobb időszak: 08.20-09.1008.20-09.10) és maralszarvas vadászat helyszíne, mellette vaddisznóra és farkasra is lehet vadászni. A vadorzás miatt a maralszarvas vadászatot 1999-ben és 2000-ben leállították, azért hogy az állomány megerősödjön. Figyelemre méltó még, hogy a legerősebb bikák nem kizárólag a bőgési időszakában, szeptember közepétől október elejéig (09.10-10.20) ejthetők el. A novemberi és decemberi téli maral vadászatokon is rendszerint kapitális trófeák kerülnek puskavégre.

A maralszarvas bikák Mongóliában nem olyan kapitálisak mint Kelet-Kazahsztánban, átlagos trófeaméret: 8-11 kg.

Átlaghőmérsékletek:

- augusztus: + 20 0C
- szeptember: + 10 0C
- október: 0 0C
- november: - 5 0C
- december: - 10 0C

A Góbi sivatag (Góbi-Altaj)

Góbi kőszáli kecske, fehér-és fekete farkú gazella, farkas és góbi argali élnek ezen a területen.

Ez a terület nem kíván olyan kondícióbeli adottságokat a vadásztól, mint a Magas-Altaj. Éppen ezért tekinthető idősebb és kevésbé terhelhető vadászok ideális területének. Sok területrész terepjáróval is megközelíthető és ezzel a cserkelési időt kényelmes napi határokon belül lehet tartani.

Mivel a legtöbb vadász (mindenek előtt az amerikaiak) az utóbbi években inkább a Magas-Altajt részesítették előnyben, a Góbi-sivatagban viszonylag keveset vadásztak. Így a kőszáli kecskék erős trófeákat növeszthettek. Ezért a góbi-sivatagi kőszáli kecske-vadászat a bennfentesek titkos tippje. Az utolsó vadászszezon eredményei is megerősítik ezt.

A belföldi repülőút Ulánbátortól a Góbiig kb. 2 órás, a vadásztáborig terepjáróval még 2-6 óra. A vadászterület átlagos magassága körülbelül 2.400 méter.

A Gobi kőszáli kecske egy gyengébb trófeájú kecske, átlagos szarvhosszúsága kb. 90 cm. Az erős kecskéknek itt kb. 95-105 cm-es szarvuk van. Kívánságra a kőszáli kecske vadászat alatt lehetőség van fehér farkú- és fekete farkú gazella elejtésére is. A farkas elejtése szerencsétől függ.

A góbi argaliknál az átlagos trófeák 100-110 cm-es szarvhosszúságúak. A kapitális góbi argalik 120 cm felettiek.

Átlaghőmérsékletek:

- április-május: -5 / + 15 0C
- június - augusztus: +15 / + 25 0C
- szeptember: + 10 / + 20 0C
- október: 0 / + 15 0C
- november: - 10 / + 10 0C

A Magas-Altaj hegység (Nyugati- és Közép - Altaj)

Magas-AltajA NY-Altajban él Mongólia legjobb minőségű kőszáli kecskéje. A vadászat itt a tengerszint fölött 2.500-3.000 m magasan történik. Az ember kondícióját jobban igénybe veszi, mint egy vadászat a Góbi sivatagban. A magashegységi vadászat fő feltétele a jó testi erőnlét és kondíció. A NY-Altájban is van azonban olyan területrész, amely nem különösen nehéz terep. Kapitális kőszáli kecskék találhatók itt. Nem ritkák a 100-110 cm-es szarvhosszúsággal és 25 cm-es szarvátmérővel rendelkező példányok sem, amit azonban ígérni lehet az 95-105 cm közötti trófea.

Ulánbátorból irány repülővel Khovd városa (mintegy 3 órás repülőút). Onnan tovább dzsippel a hegyekbe. A vadászat terepjáróval történik, majd a továbbiakban cserkelve.

A legjobb esélyek június és október közé tehetők. Aki azonban preparáltatni szeretné a terítékre hozott bakját, annak mindenképpen a szeptember illetve október ajánlott. A kőszáli kecskére történő vadászatkor farkasokra is lehet vadászni.

Ebben a régióban található az altaji argali is. Ez a vadjuh, hatalmas, több mint 130 cm-es szarvával a világ egyik legáhítottabb trófeája. Az extra kapitális egyedek 145 cm körüliek.

Átlaghőmérsékletek:

- június - július: + 8 / + 20 0C
- augusztus: + 10 / + 20 0C
- szeptember: + 8 / + 15 0C
- október: 0 / + 10 0C
- november: - 15 / + 5 0C

Mongólia jurta (vadász) tábor_01

Mongólia jurta (vadász) tábor_01

Mongólia jurta (vadász) tábor_02

Mongólia jurta (vadász) tábor_02

Mongólia jurta (vadász) tábor_03

Mongólia jurta (vadász) tábor_03

Mongólia jurta (vadász) tábor_04

Mongólia jurta (vadász) tábor_04

Mongólia sátor_01

Mongólia sátor_01

Mongólia jurtabelső_01

Mongólia jurtabelső_01

Mongólia jurtabelső_02

Mongólia jurtabelső_02

Mongólia ellátás_01

Mongólia ellátás_01

Mongólia ellátás_02

Mongólia ellátás_02

Mongólia ellátás_03

Mongólia ellátás_03

Mongólia tábori hangulat_01

Mongólia tábori hangulat_01

Mongólia tábori hangulat_02

Mongólia tábori hangulat_02

Mongólia tábori hangulat_03

Mongólia tábori hangulat_03

Mongólia tábori hangulat_04

Mongólia tábori hangulat_04

Mongólia Khovd_túristaszálló_01

Mongólia Khovd_túristaszálló_01

További információk az országról:

Kérjük válasszon:

Kapcsolat

Kérdése van, vagy információra van szüksége?

E-mail: info@vadaszutak.hu

Ízelítő a galériából:

Botswana impala_02

Botswana impala_02

Kanada - Labrador tájképek mókus_01

Kanada - Labrador tájképek mókus_01

Mongólia Ulánbátor_01

Mongólia Ulánbátor_01

Nepál Kathmandu_09

Nepál Kathmandu_09